Kiteytän vielä vähän:
- 7000-9000 eurolla (käteismaksu) olisi saanut perustason lomaosakkeen joka olisi oikeuttanut käsittääkseni 1 viikon lomaan vuodessa 4-5 tähden valmiissa kohteessa Suomessa. Osake on pysyvä eli joka vuosi pääsee valmiiksi laitettuun kohteeseen. Lisäviikkoja voi ottaa lisämaksusta jos haluaa olla vaikka pari viikkoa.
- Huoltovastike oli joku satanen ja se juoksee koko aijan. Näillä katetaan siivoukset, puhtaat lakanat ja valmiiksi hakatut halot, sähkö ym.
- Ulkomailla on tuhansia yhteistyökohteita joihin pääsee pienellä maksulla.
- Perusteluina halpaan hommaan käytettiin sitä, että normaalisti tällainen lomakohde jostain vähän paremmasta paikasta maksaa esim. 1500 euroa viikko vuokrattuna suoraan (Levi, Ruka jne.). Vuosien saatossa tulee sitten se säästö.
- Mutta ilmaista lounasta ei olekaan. Haluatko sitoa 7-15 tuhatta osakkeeseen + hoitovastike kun omakin mökki tuskin sen enempää maksaisi. Tietysti pääsee muualle mutta matkat pitää maksaa itse.
Joku tässä mättää ja pahasti. Ehkä noi on niitä raharikkaitten juttuja että ei tarvii lakanoita tuoda lomalle ja hakata halkoja jotka on minusta ihan kivoja hommia. Minua suoraan sanoen vituttaa jos asiat tehdään minun puolesta.
En sano etteikö kivaa olisi jos passataan ihan kunnolla ja on hienot pilttuut, no totta helvetissä. Mutta Suomessa on mökkejä varmaan se puoli miljoonaa ja ei niissä ole 1 ihminen per mökki.
No kenellä on rahaa menee tuollaiseen systeemiin mukaan, be my guest!